Book Creator

ESCOLA L'OLIVAR
ALZINES I ESBARZERS
CURS 19/20
El tercer trimestre del curs 2019/20 ha estat ben especial. No hem pogut fer excursions i passejades junts, però això no ha impedit que volguéssim compartir les nostres sortides.
En aquest llibre fem un recull d'aquelles rutes que hem descobert en aquest confinament i que creiem que us agradarà conèixer.
Us proposem que les aneu a descobrir.
LA RUTA DEL COLESTEROL
Josep Servitja
Aquests dies he fet la ruta del colesterol, els primers dies que ens van deixar trobar-nos amb gent, vam anar amb l’Arnau a veure el seu gronxador que es troba en aquesta ruta.

La ruta comença al final del carrer de la Vall del Serrat de Castellnou de Bages, és una ruta fàcil que passa per l’entorn del serrat i te unes vistes molt xules.
PLAÇA DEL PI DE PINEDES DE CASTELLNOU DE BAGES,PISTA CORRIOL I CORRIOL DE LA SAGRADA FAMILIA, TORNAR PER UN ALTRE CORRIOL FINS ARRIBAR A LA PLAÇA DEL PI.
Eudald Torres Torras
Comencem la caminada a la plaça del Pi de Pinedes de Castellnou, m’acompanyen els meus papes, la meva germana i uns amics amb els seu gos. Agafem el camí que surt de la plaça del pi i a 100 metres a la dreta agafarem un caminet que baixa avall i poc després a l’esquerra trobarem un corriol que ens porta cap a dins el bosc.
Després de caminar una estoneta el corriol ens deixarà en un camí i de sobte veurem que hi ha 4 camis. Seguim tot recte per agafar el corriol. Es diu la Sagrada Família.

Anem seguint el corriol i de sobte ens trobem una cabana de pastor. Quan s’acaba el corriol de la Sagrada Família trobem un altre cop 5 Camins . Hem d’anar cap a l’esquerra. On tornem ha agafar un altre corriol que ens porta direcció a la plaça del pi de pinedes de Castellnou de Bages.

Al cap d’una estona ens trobem una cabana que és xulíssima l poc desprès arribem a la plaça del pi.

Crec que hem caminat 4 o 5 km.
DE L'ESCOLA A LA FONT DE BRUGAROLES A CAL FLAQUER I TORNADA A L'ESCOLA
Mariona Gonzàlez Ordeig
Sortim de l’escola i anem a l’ermita i seguim per la carena on es troben flors com orquídeas fins una baixada . Seguim el PR senyalitzat amb pintura groga i blanc fins la masia de Brugaroles a on tenen un ramat d’ovelles, gossos...
Passada la casa, trobem el riu d’or i al costat la font a on anaven els nens de Santpedor anaven a jugar i berenar. Seguim pujant i escoltem el cant dels ocells com el rossinyol, fins arribar a una masia blanca que es diu Flequer.
Girem a l’esquerra atravessant el riu i seguim entre camps i boscos que ara estan tallats els pins fins arribar a la carretera de Castellnou i pel costat de la carretera tornem a l’escola,