Book Creator

Cover

Ηλεκτρονική σχολική εφημερίδα
Τεύχος 7, Οκτώβριος 2023
Η δημιουργία της εφημερίδας αποτελεί δραστηριότητα του προγράμματος Erasmus+ στο οποίο συμμετέχει το σχολείο. Τα κείμενα της εφημερίδας είναι γραμμένα από παιδιά των Στ΄τάξεων του σχολείου και έχουν ως θέμα το περιβάλλον.
Υπ. εκπαιδευτικός: Σωτηρούλα Μαραθεύτη
Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+ Shatter the grey!
Κινητικότητα παιδιών κι εκπαιδευτικών στη Λιθουανία
Caption At malesuada nisl felis sit amet dolor. Duis ultrices semper lorem nisl felis sit. At malesuada nisl felis sit amet dolor nisl felis.
Το Α΄ Δημοτικό Σχολείο Τσερίου συμμετέχει φέτος για δεύτερη χρονιά στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Εrasmus+ Shatter the grey! με θέμα το περιβάλλον και την προστασία του έχοντας για εταίρους άλλα 6 ευρωπαϊκά σχολεία από Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Λιθουανία, Τσεχία και Βουλγαρία.

Το πρώτο τετράμηνο της σχολικής χρονιάς 2023-24, εκτός από ποικιλία δραστηριοτήτων σχετικών με το περιβάλλον, περιείχε και κινητικότητα μαθητών και εκπαιδευτικών στη Λιθουανία.  Δύο παιδιά της Στ’ τάξης και δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν τον Οκτώβριο στη Bαλτική αυτή χώρα και να φιλοξενηθούν από το λιθουανικό δημοτικό σχολείο Siauliai Geguziai Progymnasium στην πόλη Siauliai. Παιδιά κι εκπαιδευτικοί  συμμετείχαν σε πληθώρα δραστηριοτήτων που αφορούσαν το περιβάλλον και τον πολιτισμό της περιοχής.
Τη δεύτερη μέρα οργανώθηκε εκδρομή στην πρωτεύουσα της χώρας, το όμορφο Βίλνιους.  Εκεί όλες οι αποστολές επισκέφτηκαν το Μεγάλο Παλάτι και τον πύργο του Γκετιμίνα και ξεναγήθηκαν στην παλιά πόλη του Βίλνιους. Είχαν, επίσης την ευκαιρία να γευτούν τοπικό παραδοσιακό φαγητό. Πριν την επιστροφή στο Siauliai,  πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο παραμυθένιο κάστρο Tρακάι όπου μικροί και μεγάλοι θαύμασαν το πανέμορφο κτίσμα κι απόλαυσαν τη μοναδική θέα και την ηρεμία της λίμνης.
Την πρώτη μέρα της εβδομάδας φιλοξενίας, το λιθουανικό εταιρικό σχολείο υποδέκτηκε όλες τις αποστολές με μια όμορφη τελετή στην οποία παιδιά του σχολείου τραγούδησαν και χόρεψαν ντυμένα με παραδοσιακές στολές. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στους εσωτερικούς κι εξωτερικούς χώρους του σχολείου και συνεδρία των  εκπαιδευτικών όλων των εταιρικών σχολείων για να συζητηθούν διαδικαστικά θέματα του προγράμματος. Το απόγευμα οργανώθηκε επίσκεψη στον Λόφο των Σταυρών, ένα μνημείο με χιλιάδες σταυρούς όλων των μεγεθών αφιερωμένο στα θύματα των πολέμων κι ακολούθησε περιπατητική ξενάγηση στο κέντρο της πόλης Siauliai και στο Μουσείο Νερού.
Τεύχος 7, Οκτώβριος 2023
Κινητικότητα παιδιών κι εκπαιδευτικών στη Λιθουανία (συνέχεια)
Την τέταρτη μέρα, οι αποστολές ξεναγήθηκαν στην πόλη Birzai.  Eκεί είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το μοναδικό τοπίο Κirkilai με τις καρστικές λίμνες που είναι υδατοστεγείς καταβόθρες που σχηματίστηκαν λόγω καρστικών διεργασιών. Όλοι ανέβηκαν στο πανέμορφο παρατηρητήριο σε σχήμα κανό που υπάρχει στον χώρο για να θαυμάσουν το υπέροχο, καταπράσινο τοπίο από ψηλά και περπάτησαν ανάμεσα στις λίμνες.

Η εμπειρία του ταξιδιού στο εταιρικό λιθουανικό σχολείο ήταν υπέροχη, τόσο για τα παιδιά όσο και για τους εκπαιδευτικούς του Α΄ Δημοτικού Σχολείου Τσερίου. Γνώρισαν μια πανέμορφη, καταπράσινη χώρα που, αν και έχει κρύο, έχει πολύ όμορφους και ζεστούς ανθρώπους. Ήρθαν σε επαφή με τον πολιτισμό, τα ήθη και τα έθιμα της περιοχής, γεύτηκαν παραδοσιακά φαγητά και γλυκά της χώρας, γνώρισαν υπέροχα φυσικά τοπία και ασχολήθηκαν με το θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος. Τέλος, εξίσου σημαντικό ήταν το γεγονός ότι τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να φιλοξενηθούν από ντόπιες οικογένειες, να αλληλεπιδράσουν μαζί τους και να γευτούν από πρώτο χέρι τον τρόπο ζωής τους!

Η τρίτη μέρα μέρα ήταν αφιερωμένη στην παράδοση. Παιδιά κι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παίξουν παραδοσιακά παιχνίδια και να μάθουν να χορεύουν λιθουανικούς παραδοσιακούς χορούς. Σε μία ακόμη συνεδρία, οι εκπαιδευτικοί όλων των εταιρικών χωρών είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την παρουσίαση του ψηφιακού εργαλείου Renderforest από τις Λιθουανές συντονίστριες εκπαιδευτικούς και να οργανώσουν τις δραστηριότητες του πρότζεκτ για τους επόμενους μήνες. Το βράδυ οργανώθηκαν διάφορα εργαστήρια κατασκευών με γονείς και παιδιά στο σχολείο όπου συμμετείχαν μικροί και μεγάλοι!

Caption
At malesuada nisl felis sit amet dolor
Έπειτα, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στην παλιά πόλη και το κάστρο του Βirzai και οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να περπατήσουν πάνω στη μεγαλύτερη σε μήκος γέφυρα που υπάρχει στην Ευρώπη πάνω από τον ποταμό της περιοχής.

Την Πέμπτη και τελευταία μέρα της εβδομάδας κινητικότητας, οργανώθηκε στο σχολείο τελετή αποχαιρετισμού όπου τα παιδιά του λιθουανικού σχολείου αποχαιρέτισαν τις ξένες αποστολές με τραγούδια και χορευτικά. Έγινε, επίσης, η απονομή των πιστοποιητικών συμμετοχής στην κινητικότητα καθώς και η ανταλλαγή συμβολικών δώρων μεταξύ των εταίρων.
Τεύχος 7, Οκτώβριος 2023
Οι εντυπώσεις των ίδιων των παιδιών από την κινητικότητα στη Λιθουανία
Φέτος είχα την ευκαιρία να συμμετάσχω σε πρόγραμμα Erasmus και να εκπροσωπήσω το σχολείο μου στο ταξίδι στη Λιθουανία.  Η εμπειρία μου από αυτό το ταξίδι ήταν υπέροχη! Η Λιθουανία είναι μια πανέμορφη χώρα και αξίζει να την επισκεφτείς! Κατά τη διάρκεια της διαμονής μας στη Λιθουανία πηγαίναμε στο σχολείο που ήταν μεγάλο και πολύ όμορφο. Εκεί μας υποδέχονταν καθημερινά δάσκαλοι και παιδιά με πολλή αγάπη οργανώνοντας γιορτές, παιχνίδια, πάρτυ κι άλλες όμορφες δραστηριότητες. Κάναμε, επίσης, πολλές επισκέψεις. Πήγαμε στην πρωτεύουσα Βίλνιους κι επισκεφτήκαμε παλάτια και πύργους, τον Λόφο των Σταυρών, το Μουσείο νερού, το υπέροχο κάστρο Τρακάι, το εθνικό πάρκο Κιρκιλάι με τις καρστικές λίμνες καθώς και την πόλη Μπιρζάι.

Η οικογένεια που με φιλοξενούσε στο σπίτι της ήταν πολύ καλή.  Τόσο το αγόρι της ηλικίας μου όσο και οι γονείς και η μεγάλη του αδελφή έκαναν τα πάντα για να με βοηθήσουν να νιώσω άνετα κι όμορφα στο σπίτι τους. Με περιποιούνταν, με έπαιρναν βόλτες, με τάιζαν τα αγαπημένα μου φαγητά. Την τελευταία μέρα μου έδωσαν πολλά δώρα και μου έκαναν, επίσης, ένα βίντεο με φωτογραφίες από τις μέρες που περάσαμε μαζί.  Πέρασα πολύ όμορφα στο σπίτι τους και τους αγάπησα κι εγώ πολύ.  Τους κάλεσα να έρθουν και στην Κύπρο.

Το ταξίδι στη Λιθουανία θα μου μείνει αξέχαστο!  Γνώρισα μια πολύ όμορφη χώρα και πολύ ωραίους ανθρώπους.  Ευχαριστώ πολύ το Erasmus, το σχολείο μου αλλά και τις δασκάλες που με συνόδευαν εκεί για την υπέροχη εμπειρία! Οι αναμνήσεις του ταξιδιού αυτού θα με συντροφεύουν σε όλη μου τη ζωή!

Χαράλαμπος Ηλία, Στ'2
Την Πέμπτη πήγαμε σε ένα καταπράσινο μέρος με λίμνες και ψηλό παρατηρητήριο.  Περπατήσαμε ανάμεσα στις λίμνες πάνω στις γέφυρες θαυμάζοντας το τοπίο.  Ακολούθως, επισκεφτήκαμε ένα κάστρο.  Την τελευταία μέρα, μετά από το αποχαιρετιστήριο πάρτυ με χορούς και τραγούδια που οργανώθηκε από το σχολείο, αποχαιρέτησα τους φίλους μου και την οικογένεια που με φιλοξενούσε και πήγαμε με τις δασκάλες μας στο Βίλνιους όπου μείναμε σε ξενοδοχείο για ένα βράδυ.  Το πρωί πήγαμε στο αεροδρόμιο και πήραμε το αεροπλάνο για την επιστροφή μας στην Κύπρο.

Πέρασα πολύ όμορφα στο ταξίδι αυτό.  Η οικογένεια που με φιλοξενούσε ήταν πολύ καλή, με φρόντιζε και με τάιζε.  Έπαιζα με το μεγάλο τους παιδί και γίναμε φίλοι.  Οι δασκάλες που μας συνόδευαν ήταν πολύ καλές και περάσαμε όμορφες στιγμές μαζί.  Η Λιθουανία μου άρεσε πολύ! Η εμπειρία αυτού του ταξιδιού θα μου μείνει αξέχαστη!

Σταύρος Πογιατζής, Στ΄1
Φέτος είχα την ευκαιρία να ταξιδέψω στη Λιθουανία με το Erasmus. Tην πρώτη μέρα φτάσαμε στη Λιθουανία στις οχτώ το βράδυ και πήγαμε στο σπίτι της οικογένειας που θα μας φιλοξενούσε.  Την επόμενη μέρα, αφού ξυπνήσαμε και φάγαμε πρωινό πήγαμε στο σχολείο. Μετά την τελετή καλωσορίσματος, κάναμε κατασκευή με πηλό και το απόγευμα πήγαμε σε ένα μέρος με χιλιάδες σταυρούς πάνω σε έναν λόφο. Επίσης, επισκεφτήκαμε το Μουσείο Νερού και περπατήσαμε στη μεγάλη λεωφόρο παίζοντας ένα παιχνίδι αναγνώρισης μνημείων κι έργων τέχνης.

Την Τρίτη πήγαμε με λεωφορείο στο Βίλνιους, την πρωτεύουσα της Λιθουανίας. Εκεί πήγαμε πρώτα σε ένα μουσείο με πολλά αρχαία πράγματα και αρχαίους τεράστιους πίνακες.  Επισκεφτήκαμε, επίσης, ένα κάστρο πάνω σε έναν ψηλό λόφο με υπέροχη θέα. Φάγαμε νόστιμο παραδοσιακό φαγητό κι επιστρέψαμε στο Σιολέ, την πόλη που μέναμε.  Την επόμενη μέρα το πρωί, πήγαμε στο σχολείο, μπήκαμε λίγο στις τάξεις και το μεσημέρι πήγαμε στο σπίτι για φαγητό.  Το απόγευμα ξαναπήγαμε στο σχολείο όπου είχε πάρτυ κι εργαστήρια.  Φτιάξαμε το δικό μας κουτί συσκευασίας δώρου και μάθαμε τοπικούς παραδοσιακούς χορούς.

Erasmus+
Ačiū,
Lietuva!

Διώξε το γκρίζο!
Shatter the grey!
Δραστηριότητες καθαριότητας σε κοινόχρηστους χώρους του Δήμου Τσερίου
Κατά τον μήνα Οκτώβριο, τα παιδιά των δύο τμημάτων της Στ΄τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκστρατεία καθαριότητας κοινόχρηστων χώρων του Δήμου Τσερίου. Αυτή η ενέργεια αποτελεί μία ακόμη προσπάθεια των παιδιών να συνεισφέρουν στην προστασία και διατήρηση ενός καθαρού περιβάλλοντος στον ευρύτερο χώρο που διαμένουν.

Τα παιδιά της Στ΄1 επισκέφτηκαν με τα πόδια ένα δημοτικό πάρκο στο κέντρο του Δήμου, το οποίο καθάρισαν από τα σκουπίδια. Τα παιδιά της Στ΄2 καθάρισαν το μεγάλο οικόπεδο που συνορεύει με το σχολείο στα βόρεια.

Η πρωτοβουλία των παιδιών του σχολείου να καθαρίσουν κοινόχρηστους χώρους δείχνει την αγάπη και το νοιάξιμό τους για το περιβάλλον και τη διατήρησή του. Τέτοιες πράξεις είναι αξιέπαινες και αποδεικνύουν για άλλη μια φορά την περιβαλλοντική ευαισθησία των παιδιών αλλά και τη διάθεσή τους για ενεργό συμμετοχή και προσφορά στα κοινά.

Comic Panel 1
Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά!
Τεύχος 7, Οκτώβριος 2023
Σώσε το περιβάλλον, κέρδισε ζωή!
Ώρα για δημιουργική έκφραση!
Πόζαρε, μητέρα φύση!

Comic Panel 1
CAPTION At malesuada nisl felis sit amet dolor. Duis ultrices semper lorem nisl felis sit. At malesuada nisl felis sit amet dolor nisl felis.
Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ Shatter the grey! τα παιδιά του σχολείου παρατήρησαν φυσικά τοπία κι αντικείμενα και τα αποτύπωσαν στο χαρτί με τον δικό τους ιδιαίτερο τρόπο έκφρασης. Τα έργα των παιδιών, υπέροχα όλα, πραγματικοί θησαυροί τέχνης! Απολαύστε κάποια από αυτά!

Η φύση αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή έμπνευσης
για έναν καλλιτέχνη!
Τεύχος 7, Οκτώβριος 2023
Σώσε το περιβάλλον, κέρδισε ζωή!
Πόζαρε, μητέρα φύση! (συνέχεια)